onsdag 9 december 2009

Wikipedia samt twitter

Vem har sagt att det ska vara lätt hela tiden?

Har gjort flera ändringar på olika ämnen på wikipedia (bland annat på Obama). dock verkar det finnas ett inbyggt skydd mot sk. spaminlägg vilket är bra. När jag gjorde ett lite mer seriöst inlägg på web 2.0 så kom det in på wikipedia. Det är ju fortfarande inte sant, men mer seriöst. Wikipedia har jag själv tänkt på som en ganska bra källa, men har genast ändrat min åsikt även om jag fortfarande skattar dess innehåll som mest seriöst.

Twitter. Det är något som jag inte förstår. Vem orkar hålla på att uppdatera hela tiden med maximalt 70 ord eller hur det nu var... Detta känns som en fluga, men datorer behövdes ju bara av maximalt 10 personer i hela världen.....

Fått jobberbjudande.... Jippie...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar