tisdag 10 november 2009

Sociala nätverk

Blir man mer eller mindre social av att vara med i en eller flera olika nätverk?
Är medlem i facebook, men kan knappast påstå mig vara en flitig användare. Dock är det ett roligt fenomen att bli "hittad" av gamla kompisar/jobbkompisar/gamla skolkompisar etc..

Vad händer sen undrar man kanske?

Ja... I mitt fall händer inte så mycket mer. Man pratar inte med varandra efter den sedvanliga hälsningen.

Dock är det kul att kunna se/följa med i deras liv (om de uppdaterar sin sida förstås) och få små glimtar av hur de har det. Det känns lite som att zappa på tv på kvällarna. Man kan smygtitta på gamla kompisars liv...

Men mer social... Det tycker jag inte att jag är.
Kanske är det lite som när mobilen dök upp i våra liv? En stor hype från början och man skulle ringa alla från mobilen hela tiden. Vara uppkopplad 24 * 7... Men nu... Den är med, men ringer inte lika ofta.. skickar sms och mms lite plikttroget...

jaja... Jag fortsätter mitt jagande mot ett fullvärdigt liv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar